خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 90000450 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 90000450 09194205207
به-دنبال-استخدام-حسابدار-هستید؟

به دنبال استخدام حسابدار یا مدیر مالی هستید؟

استخدام حسابدار یا مدیر مالی و راه اندازی کادر مالی یکی از چالش‌های دشوار و حساس برای مدیران است و اما راه حل چیست؟

استخدام حسابدار و مدیر مالی

حسابداران و کادر مالی یکی از مهمترین ارکان هر مجموعه است و در جوامع امروزی هرچه پیش می‌رویم نیاز به حسابداران و مدیریت مالی بیشتر احساس می‌شود. همچنین به خاطر حساسیت های امور مالی و شرکت های متقاضی است که حسابدارها و مدیران مالی معمولا بیکار نیستند و کار برای آنها معمولا هست

مسولیت‌ها و تکالیف قانونی مربوط به حوزه مالی در همه کسب و کارها به چشم می‌خورد و انجام آنها بخشی از وظایف کارشناسان حسابداری و مدیران مالی است. البته تکالیف قانونی تنها وظایفه حسابداران نیست و سایر امور جاری حسابداری مثل ثبت اسناد و مدیریت و کنترل امور حسابداری و مالی نیز از کارهایی است که کادر مالی به آن می‌پردازد.

پتانسیل استفاده از تخفیفات و بخشودگی‌هالی مالیاتی و در مقابل آن جرایم و پیچیدگی‌های قوانین مربوطه در حوزه مالی و مالیاتی بیش از قبل اهمیت حسابداران و کادر مالی را به رخ می‌کشد و اگر تخصصی‌تر به این مساله نگاه کنیم نقش مشاور مالی و مشاور مالیاتی در مجموعه‌ها پررنگ‌تر می‌شود. بدیهی است که به کارگیری حسابداران خبره و تشکیل تیم مالی یکی از چالش‌های دشوار و بحث برانگیز برای مدیرات اصلی و صاحبان کسب و کارها است.

حسابدار و مدیر مالی خبره خیال مدیران و کارفرمایان را راحت می کند و صاحبان کسب و کارها می توانند از دغدغه ها مالی خود کاسته و بر روی امور دیگر تمرکز کنند. حضور حسابداران و مدیران مالی لایق در کسب و کارها یک نعمت است.

بهترین تصمیم برای استخدام حسابدار چیست

بهترین تصمیم برای استخدام حسابدار چیست؟

یکی از اصلی‌ترین عوامل عدم موفقیت در استخدام یک حسابدار خوب و همچنین تشکیل یک کادر مالی ضعیف این است که خود صاحبان کسب و کارها از دانش و حرفه حسابداری حتی در سطح ساده و مدیریتی اطلاعات مکفی ندارند و به عبارتی نمی‌دانند حتی حسابدار در آن مجموعه قرار است چه کاری انجام دهد و اصلا برای چی برای مجموعه خود حسابدار یا کادر مالی استخدام کرده است. واضح است که مدیران اصلی نیازی ندارند در سطح تخصصی و پیشرفته از حسابداری بدانند اما لازم است در مورد کلیات و برخی جزئیات حسابداری اطلاعات کافی داشته باشند تا حد اقل در سطوح مدیریتی بر کار مالی شرکت اشراف و کنترل و حتی سرکشی داشته باشند. اکثر مدیران به دلیل دانش کم مالی خود برای رفع این موضوع از مشاوران مالی که امین و دلسوز آنها هستند استفاده می‌کنند.

مدیران اصلی وقتی می‌خواهند یک حسابدار یا مدیر مالی را استخدام کنند معمولا به روزمه کاری، تجربیات، مهارت‌های مالی، میزان تحصیلات، دانشگاه محل تحصیل، معدل و غیره توجه می‌کنند. اما آیا این موارد برای استخدام یک نیروی مالی کافی است؟ (با در نظر گرفتن اینکه شاید اطلاعات دریافتی حین مصاحبه و استخدام صحت کامل نیز نداشته باشد.)

جواب سوال خیر است، با توجه به اینکه یک حسابدار و مدیر مالی امین هر شرکتی است، به نظرتان آن شخص نباید از نظر روانشناسی شغلی، روحیات کاری، اخلاق مداری و حتی سلامت جسمی (برای مثال عدم اعتیاد) و سیار موارد مورد تایید واقع شود؟

و مساله دیگر این است که آیا به این فکر کرده اید که خیلی مدیران مالی و حسابداران به دلیل پیشنهاد‌های شغلی بهتر (از نظر میزان حقوق و مزایای دریافتی یا مثلا استخدام در سازمان‌های دولتی) یا تغییر محل سکونت و سایر دلایل، کار و وظایف مالی را نا تمام یا نصفه و نیمه رها می‌کنند. همین کار باعث بروز مشکلات آتی و حتی جرایم مالی و مالیاتی و هزینه سازی می‌شود. شاید وجود سفته یا چک ضمانت حسن انجام کار تا حدودی جلوی این امر را بگیرد ولی معمولا باز هم به طور قطعی و کامل نمی‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند. زیرا در اکثر مواقع شرایط به گونه ای است که موقع تحویل کار و ترک محل توسط حسابدار یا مدیر مالی ظاهرا همه چی ایده آل و مناسب است ولی در روز‌ها، ماه‌ها و شاید سال‌های بعدی مشکلات و خطاها نمایان می‌شوند.

تجربیات بیانگر این است که معمولا جدا شدن حسابدار و مدیر مالی از یک مجموعه مشکلات و هزینه‌های مالی و غیر مالی را به طور محسوس یا غیر محسوس برای آن مجموعه به بار می‌آورد. مشکلات و چالش‌هایی که از زمان استخدام حسابدار جدید، تحویل پست و وظایف به حسابدار جدید توسط حسابدار قبلی و حتی  مواردی که بعد از آن برای مجموعه به وجود می‌آید غیر قابل انکار است.

بهترین راهی که اکثر شرکت‌ها و کسب و کارها برای بهینه کردن مدیریت مالی و حسابداری خود و انجام مسولیت‌های مالی و مالیاتی مجموعه خود انجام می‌دهند این است که با شرکت‌های خدمات مالی و حسابداری قرارداد منعقد می‌کنند و به کمک آنها و خدماتی که ارائه می‌کنند مشکلاتی از قبیل استخدام حسابدار و امور مالی خود را به طور طولانی مدت یا میان مدت مدیریت می‌کنند و بسیاری از مشکلاتی که بر سر راه گزینش مدیر مالی و حسابدار و به عبارتی تشکیل کادر مالی وجود دارد را حل و رفع می‌کنند.

شرکت‌های خدمات مالی و حسابداری به دلیل عقد قرارداد کاری و با هدف کسب رضایت کارفرما که هسته اصلی حیات و کسب درآمد آنها است، سعی می‌کنند بهترین عملکرد را با حداقل هزینه‌ها به مشتریان ارائه کنند.

استخدام حسابدار

حسابداری یکی از نیاز های جدی کسب و کارها می باشد و برای انجام امور حسابداری می بایست کادر مالی مربوطه تشکیل شود. واحد حسابداری می تواند از یک یا چند حسابدار و مدیر تشکیل شده باشد. به همین دلیل در برخی شرکت ها و مشاغل کادر مالی از اعضای مختلفی به عنوان کمک حسابدار ، حسابدار، حسابدار ارشد، سرپرست حسابداری، رئیس حسابداری و مدیر مالی تشکیل شده است.

اینکه کدام یک از این نفرات در مجموعه استخدام شود بسته به شرایط متفاوت است. یک مجموعه با استخدام حسابدار به تنهایی امور حسابداری خود را پیش می برد ولی یک مجموعه ممکن است تمام نفرات مذکور یا ترکیبی از آنها را برای کسب و کار خود مناسب بداند. استخدام حسابدار با توجه به حجم و نوع فعالیت شرکت انجام می شود.

به مدیران شرکت ها و صاحبان کسب و کار پیشنهاد می شود قبل از استخدام حسابدار ابتدا نیاز سنجی انجام دهند. یعنی هدف خود را از راه اندازی بخش حسابداری بدانند، بودجه حقوق و دستمزد حسابدار را در نظر بگیرند و سپس اقدام به جذب حسابدار کنند. شما نیز اگر قصد استخدام حسابدار دارید و می خواهید امور حسابداری خود را به نحو صحیح و دقیق انجام دهید با کارشناسان شرکت حسابداری مالی کده تماس حاصل کنید. البته بهتر است که تمام روش های استخدام حسابدار و همکاری با او را هم بدانند که برای آگاهی بیشتر آنها را مطرح می کنیم.

استخدام حسابدار پاره وقت

برخی شرکت ها نیازی به حضور دائم یک حسابدار ندارند. حجم و نوع فعالیت آنها ایجاب می کند استخدام حسابدار پاره وقت داشته باشند. در مواردی مشاهده شده است که کارفرما توان پرداخت حقوق و دستمزد یک حسابدار تمام وقت را ندارد و حتی محیط کار مناسبی هم برای استقرار به صورت دائم ندارد. با این حال به استخدام حسابدار پاره وقت روی می آورد و مثلا بر اساس توافق هفته ای یک روز یا دو روز یا در ساعت های خاصی در هفته یا ماه با ایشان قرارداد می بندد. معمولا برای این مدل کسب و کارها پرداخت حقوق کامل به حسابدار به صرفه نیست زیرا حجم کاری آنها به اندازه ای نیست که یک حسابدار با حضور کامل نیاز باشد.

استخدام حسابدار تمام وقت

بسیاری از کسب و کارها امورشان با استخدام حسابدار تمام وقت حل و رفع میشود و در صورت نبود یک حسابدار تمام وقت در مجموعه دچار کم و کاستی می شود. این شرکت ها معمولا یک یا چند حسابدار در مجموعه خود دارند که بعضی از آنها ممکن است ارشد تر باشند مانند مدیر مالی یا رئیس حسابداری. طبیعی است که استخدام حسابدار تمام وقت هزینه حقوق و دستمزد بیشتری در پی دارد و بر خلاف استخدام حسابدار پاره وقت که معمولا هزینه بیمه و عیدی و سنوات ندارد این موارد با استخدام حسابدار تمام وقت پرداخت می شود. معمولا کسب و کارهایی که نیاز به حضور کامل یک حسابدار دارند حجم کاری بالایی دارند و در بازه های کوتاه مدت و روزانه چالش های مالی مربوط به خود را دارند.

استخدام حسابدار دورکاری

برخی شرکت ها و کسب و کارها به دلیل نداشت محیط کار و حجم کار سبک و به صرفه بودن هزینه های حسابداری خود اقدام به استخدام حسابدار دورکاری می کنند. این مدل کار کردن امروزه بسیار رایج است و خیلی از مجموعه ها حسابداری خود را با این روش پیش می برند. این مجموعه ها چالش مالی اندکی دارند و هزینه حسابداری آنها معمولا کمتر از سایرین است. در این حالت سیستم حسابداری توسط خود حسابدار تهیه می شود و مالکیت هم برای حسابدار است و یا سیستم توسط کارفرما تهیه می شود ولی در اختیار حسابدار دورکار قرار می دهد.

از مزیت های استخدام حسابداری دورکاری این است که محدودیت جغرافیایی و زمانی برای حسابدار و کارفرما وجود ندارد. برای مثال بسیاری از کسب و کارها در شهرهای مختلف حسابداری خود را به حسابداران در شهرهای دیگر سپرده اند. دلیل آن هم کمبود حسابدار کاربلد و خوب در آن شهر یا محل است.

حسابداری دورکاری

حسابداری به صورت انواع و روش های مختلف قابل انجام است. آیا شما برنامه ای برای این استخدام حسابدار دارید؟ فکر میکنید حسابداری دورکاری مناسب نیست؟

بسیاری از شرکت ها و اشخاص حقیقی با حسابداری دورکاری کارهای خود را پیش می برند و مشکلی هم برای آنها وجود ندارد. اما قبل از این موضوع باید عوامل متعددی را مد نظر داشته باشید و شرایط خودتان یا مجموعه تان را از ابعاد مختلف بسنجید. عواملی مانند وضعیت اقتصادی یا توانایی پرداخت حقوق و دستمزد حسابداری، فراهم سازی شرایط و محیط کار، سختی کار و موارد دیگر. همه اینها در استخدام حسابدار به صورت دورکاری یا حضوری موثر است.

امروزه بسیاری از امور از راه دور حل و رفع و پیگیری می شود. بساری از مشاوران در حوزه های مختلف مانند مشاوران مالی و مالیاتی از راه دور و بدون محدودیت جغرافیایی امور مالی را مدیریت می کنند. مبحث حسابداری دورکاری هم مانند این امور قابل پیاده سازی است. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و مشاغل از حسابداری راه دور بهره مند شده اند و برای آنها مزایایی هم در پی دارد. از مزایای حسابداری دورکاری اطلاعای دارید؟ ودلیل استفاده بسیاری شرکت ها از حسابداری دورکاری را می دانید؟

در مطالب قبل در مورد عدم محدودیت جغرافیایی برای حسابداران و کسب و کارها در استخدام حسابدار دورکار صحبت کردیم. هر دو طرف بدون حدودیت جغرافیایی و حضور می توانند از راه دور با هم در ارتباط باشند و امور مربوطه را انجام دهند.

مزیت دیگر حسابداری دورکاری هزینه به صرفه آن است. حسابدارها یا مدیران مالی دورکار حقوق و دستمزد کمتری نسبت به اشخاصی ک حضور پیدا می کنند دریافت می کنند. پرداخت حقوق و دستمزد حسابداری دورکاری به دلیل بصرفه بودن باعث صرفه جویی هزینه ها هم می شود. از طرفی هزینه های پنهان هم کاهش پیدا می کند. مانند هزینه سربار اعم از آب و برق و اجاره محیط کاری و بسیاری موارد دیگر.

استخدام حسابدار مالیاتی

ارتباط تنگاتنگ حسابداری و امور مالیاتی در همه کسب و کارها بسیار محرز است. معمولا موضوع حسابداری و هم موضوع مالیاتی برای کسب و کارها بسیار اهمیت دارد، مخصوصا در سالهای اخیر که امور و قوانین مالیاتی بیشتر تحت رصد و بررسی سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. سیاست های سازمان امور مالیاتی مبنی بر مالیات ستانی هوشمند و مبتنی بر اسناد و مدارک در راستای تحقق عدالت مالیاتی، حساسیت امور مالیاتی مشاغل و شرکت ها را بیش از پیش کرده است. به همین موجب شغل حسابدار مالیاتی این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است.

شرکت ها برای انجام امور حسابداری و مالیات خود ترجیح می دهند که استخدام حسابدار مالیاتی داشته باشند و به کمک او هم امور حسابداری را پیش ببرند و هم یک نفر آشنا به امور مالیاتی برای حل و رفع کردن چالش های مالیاتی داشته باشند. البته جذب یک حسابدار مالیاتی شاید نتواند مشکلات بزرگ و حساس مالیاتی مجموعه را حل کند و آن وقت نیاز به یک نفر کارشناس خبره مالیاتی یا یک مشاور مالیاتی است . اما حسابدار مالیاتی می تواند در سطح معمولی امور و تکالیف مالیاتی را انجام دهد و تا حدودی وضعیت مالیاتی مجموعه را سلامت نگه دارد.

مدیران و صاحبان کسب و کارها که هم درگیر مباحث حسابداری مجموعه هستند و هم موضوع مالیاتی برای آنها اهمیت دارند و همچنین توانایی پرداخت حقوق و دستمزد یک حسابدار مالی و یک حسابدار یا مشاور مالیاتی را به صورت جداگانه ندارند بهتر است در قدم اول برای رفع امور اولیه خود به سمت استخدام حسابدار مالیاتی بروند و در مراحل اولیه با یک حسابدار مالیاتی خوب مباحث مالی و مالیاتی خود را پیش ببرند. سپس در صورت پیچیده تر شدن و حساس شدن وضعیت مالی و کسب و کار و همچنین احساس ضعف در این موضوعات از یک مشاور مالی و مالیاتی یا حسابداران خبره و ارشد بهره مند شوند.

استخدام حسابدار در تهران

در تهران به عنوان پایتخت، کسب و کارهای ریز و درشت بسیاری مشغول به فعالیت هستند و به امور حسابداری خود اهمیت می دهند و از فواید داشتن کادر مالی و معایب نداشتن کادر حسابداری آگاه هستند. مشکلی که در بسیاری از موارد مشاهده شده است این است که واحدهای اقتصادی در مواقعی از نبود حسابدار خوب و کاربلد رنج می برند و در مواقعی از نداشتن اخلاق حرفه ای در کار توسط حسابداران گله مند هستند. برای مثال حسابدار ناگهان ترک کار کرده است و یا دست به فساد زده است و برای شرکت مشکلات متعددی را به وجود آورده است.

استخدام حسابدار در تهران در مواردی امری مشکل است.  شرایط نامناسب اقتصادی مردم و واحدهای تجاری باعث شده است که حسابداران توقع حقوقی را داشته باشند که آن مجموعه توان پرداخت آن را ندارد و یا در مواردی حسابدار بیش از توان و مهارت خود تقاضای حقوق و دستمزد دارد و برعکس بعضی کارفرمایان با بی انصافی حقوق کمی را برای حسابدار در نظر می گیرند.

به شرکت ها و مشاغل توصیه می شود اگر با چنین مشکلاتی برخورد دارند سعی کنند مصاحبه های استخدامی خود را به نحوی بهتر انجام دهند و یا در غیر این صورت با شرکت حسابداری و خدمات مالی همکاری خود را آغاز کنند. این شرکت ها به دلیل ثبت رسمی در اداره ثبت شرکت ها و داشتن شماره ثبت و شناسه ملی از اعتبار برخوردار هستند و ثبات لازم را برای آن سازمان حاصل می کنند زیرا یک شرکت حسابداری فرد محور و وابسته به شخص خاصی نیست و مثلا در صورت ترک کار مشکلی را برای کارفرما به وجود نمی آورد و حسابدار یا کارشناس جدید جایگزین می شود. برای استخدام حسابدار در تهران و سایر شهرها با هدف داشتن یک حسابداری امن و دقیق با کارشناسان شرکت حسابداری مالی کده تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

استخدام مدیر مالی

واژه مدیریت مالی و مدیر مالی یکی از اصطلاحات آشنا و با اهمیت برای شرکتها و کسب و کارها می باشد. معمولا کسانی که امور مالی و حسابداری آنها بسیار حساس و پر چالش است به استخدام مدیر مالی روی می آورند. البته مدیر مالی در معنای لغوی خود کسی است که مدیریت منابع شرکت را به همراه امور مالی مدیریت می کند. در کشور ما یک پست سازمانی به نام رئیس حسابداری نیز وجود دارد که تمام امور حسابداری و امور مربوط به آن را مدیریت و نظارت می کند. مدیر مالی در راس واحد مالی قرار دارد و سایر پرسنل مالی به عنوان زیر مجموعه ایشان فعالیت خود را پیش می برند.

استخدام مدیر مالی در شرکت های بزرگ معمولا برای مدیریت امور در سطح کلان و گسترده انجام می گیرد و در شرکت های متوسط و کوچکتر مدیر مالی تقریبا همان حکم رئیس حسابداری را دارد که امور حسابداری و مالیاتی را هم زمان مدیریت و پیگیری می کند. این تفاوت در کشور ما بین رئیس حسابداری و مدیر مالی بسیار رایج است.

استخدام مدیر مالی خبره و باهوش برای شرکت ها می تواند بسیار سودمند باشد و آنها را در مسیر سود سازی قرار دهد. مدیر مالی خوب می تواند حکم یک مشاور مالی خوب را نیز داشته باشد و مدیریت سازمان می تواند از راهنمایی های ایشان بهره مند شود. مدیر مالی خوب معمولا زمانی مشاوره مالی خوبی را ارائه می کند که دانش مالی و اقتصادی مناسبی داشته باشد و با تجارت و کسب و کارها آشنا باشد. برای استخدام مدیر مالی یا داشتن مشاور مالی خبره در کنار کسب و کار خوب می توانید با مشاوران مالی و کارشناسان مجموعه خدمات حسابداری و مالیاتی مالی کده ارتباط برقرار نمایید.

استخدام مدیر مالی پاره وقت در تهران

کسب و کارها برای مدیریت امور مالی و حسابداری خود نیاز به استخدام مدیر مالی پاره وقت دارند. مدیر مالی شخصی است که بر مباحث مالی و مالیاتی و حسابداری شرکت کنترل و نظارت دارد و سعی بر آن است که به حضور مدیر مالی عملکرد شرکت در حوزه مالی مناسب باشد.

حسابدارها شاید به تنهایی توان مدیریت کردن واحد مالی را نداشته باشند و به خاطر تجربه و مهارت بالای مدیر مالی، شرکت ها ترجیح می دهند استخدام مدیر مالی داشته باشند.

هزینه حقوق و دستمزد استخدام مدیر مالی کم نیست، به همین خاطر بسیاری از شرکت ها و سازمانها به سمت استخدام مدیر مالی پاره وقت می روند تا برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد. در خیلی موارد نیازی نیست که مدیر مالی به صورت دائم در یک مجموعه حضور داشته باشد. به همین موجب استخدام مدیر مالی پاره وقت گزینه مناسبی است که باعث صرف جوری در هزینه ها نیز می شود.

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • مدیر مالی مدیر مالی

    واقعا انتخاب حسابدار و تشکیل یک کادر مالی خوب و پر بازده کار سختیه