خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 90000450 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 90000450 09194205207
روش-های-افزایش-امنیت-سایبری-در-شرکت-حسابداری

چگونه امنیت سایبری را در شرکت حسابداری افزایش دهیم؟

ما در این مقاله روش هایی را برای افزایش امنیت سایبری و همچنین حفاظت از اطلاعات مهم در شرکت حسابداری بیان کرده ایم.

افزایش امنیت سایبری در شرکت حسابداری

حفاظت از اطلاعات شخصی و تجاری شما در دنیای تکنولوژی محور امروز ضروری است. جای تعجب نیست که اکثر محصولات و خدماتی که امروزه از آنها استفاده می کنیم با اقدامات امنیتی پیشرفته تعبیه شده اند. بنابراین، شرکت‌های امنیت سایبری به طور مداوم در پشت صحنه روی مسائل و نکات امنیتی کار می‌کنند تا حفاظت از اطلاعات محرمانه و حساس را بهبود بخشند.

همیشه توصیه می شود که به صورت مداوم محصولات و راه ها و روش های خود را به آخرین نسخه های موجود بروزرسانی نمایید تا حد زیادی امنیت سایبری شرمت خود را خفظ نمایید. این در مورد شرکت حسابداری شما نیز صادق است. اگر شرکت حسابداری شما از محصولات و راه‌حل‌های سفارشی‌سازی ‌شده مانند سرورها، دستگاه‌های شبکه و فایروال‌های سفارشی استفاده می‌کند.

باید به طور مداوم آنها را کنترل کنید. نظارت مداوم بر ترافیک و فایروال‌های خود به شما امکان می‌دهد از حملات سایبری جلوگیری کنید، که به شما کمک می‌کند کسب و کار خود را به صورت شبانه روزی آنلاین نگه دارید و از داده‌های ضروری کسب و کارتان محافظت کنید.

مراحل افزایش امنیت سایبری در شرکت حسابداری

شرکت های حسابداری به اندازه سایر مشاغل در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند. در واقع، آنها به دلیل ماهیت حساس کسب و کار و نوع داده‌هایی که با آن سر و کار دارند و مدیریت می‌کنند، می‌توانند حتی بیشتر در معرض این حملات باشند. این مراحل را برای بهبود طرح امنیت سایبری خود و محافظت از شرکت خود در برابر حملات سایبری را دنبال نمایید.

ارتقاء نرم افزار حسابداری

هکرها همیشه به دنبال راهی برای ورود به سیستم شما و کنترل داده های کسب و کار شما هستند. استفاده از سیستم ها و فناوری های قدیمی و منسوخ شده می تواند به هکر ها فرصت مناسبی برای ورود به سیستم ها و سامانه های شما بدهد و زمینه سرقت و یا نابودی اطلاعات ارزشمند شما و مشتریان شما را فراهم آورد. به همین دلیل همواره باید از سیستم ها و فناوری های بروز و پیشرفته استفاده نمایید.

برای جلوگیری از نفوذ هکرها و محافظت از داده های خود، مطمئن شوید که به طور مداوم کسب و کار خود را با جدیدترین محصولات همگام سازی و ادغام می کنید. ارائه دهندگان راه حل ها اغلب بروزرسانی هایی را برای بهبود ویژگی های نرم افزاری و رفع اشکالات و حفره های امنیتی ارائه می دهند. برای جلوگیری از حملات بدافزار و باج افزار، نرم افزار و فناوری حسابداری موجود خود را ارتقا دهید.

همچنین، به یاد داشته باشید که نرم افزار حسابداری را برای شناسایی و حذف اشتباهات ترازنامه مانند دارایی ها یا بدهی های فهرست شده نادرست ارتقا دهید. تطبیق خودکار بانک ها به بهبود امنیت سایبری کمک می کند و همچنین به حسابداران کمک می کند تا حجم کاری خود را کاهش دهند، در نتیجه به آنها اجازه می دهد بر روی راه حل های استراتژیک تمرکز کنند.

راه‌حل‌های مبتنی بر ابر برای شرکت حسابداری

رایانش ابری به شما امکان می‌دهد عملیات تجاری را به صورت آنلاین به انجام برسانید و به شما و تیمتان اجازه می‌دهد به اطلاعات مورد نیازتان از هر نقطه ای که هستید دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، ارائه دهندگان راه حل های ابری به طور مداوم سرورها، فایروال ها و پینگ های شبکه را نظارت می کنند تا کسب و کار آنلاین شما را ایمن و زنده نگه دارند. علاوه بر این، در اینگونه سیستم ها به طور خودکار برنامه های کاربردی شما را به روز می کنند تا بتوانید از ویژگی ها و ابزارهای جدید برای بهینه سازی بهره وری خود به سادگی بهره مند شوید.

کنترل دسترسی و حساب ها در شرکت حسابداری

به فایل‌ها و عملکردهای تجاری بر اساس نقش‌ها و مسئولیت‌های کارکنان برای کنترل جریان اطلاعات، دسترسی های مختلف در سطوح مختلفی می دهد. انجام تست های شبکه به طور منظم برای اطمینان از عملکرد بهینه کسب و کار و تجزیه و تحلیل ترافیک. این به شما امکان می دهد تا به سرعت کاربران ناشناس را شناسایی و حذف کنید. زیرساخت های فناوری اطلاعات و محصولات و خدمات خود را بررسی کنید و با انجام تست نفوذ، آسیب پذیری ها را ارزیابی کنید. این به مهندسان نرم افزار شما اجازه می‌دهد تا تهدیدات، ضعف های سیستم و خطرات امنیتی را قبل از اینکه فرصتی برای آسیب رساندن به کسب ‌و کار شما داشته باشند را شناسایی کنند.

آگاهی از امنیت سایبری برای حفاظت از اطلاعات شرکت حسابداری

حملات فیشینگ، بدافزار و باج افزار آنلاین به طور فزاینده ای رایج شده اند. بنابراین، پیشی گرفتن از هکرها یکی از وظایف اصلی شما به عنوان صاحب کسب و کار می باشد. به کارمندان و مشتریان خود در مورد نحوه شناسایی ضعف هایی سیستمی یا مشکوک آموزش دهید و همیشه از آنها بخواهید که دامنه را قبل از اینکه اطلاعات خود را وارد نمایند به صورت کاملا دقیق بررسی کنند. همچنین، از تیم خود بخواهید که به طور منظم مشکلات مربوط به شبکه را گزارش کند و سرورهای ایمیل را برای مسدود کردن هرزنامه‌ها نظارت کند.

رمزگذاری و پشتیبان گیری داده ها و تراکنش ها

از دست دادن داده ها می تواند بر عملکردهای تجاری تأثیر منفی بگذارد و عملیات های تجاری را به طور کلی متوقف کند، از جمله وظایفی که به مشتری مربوط می شود. شما حتما باید از همه فایل ها، ایمیل ها و داده ها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت گم شدن اسناد اصلی، آنها را بازیابی کنید. این سرویس‌ها به کسب ‌و کارهایی مانند شما اجازه می‌دهند تا به‌ طور خودکار از تمام فایل‌هایی که مدیریت می‌کنید یک نسخه پشتیبان تهیه کنند و سرورهای پشتیبان را ایجاد کنند. سرورهای پشتیبان با توجه به ویژگی هایی که دارن می توانند تضمین می‌کنند که عملیات های تجاری همیشه فعال هستند، حتی اگر سرورهای اصلی شما از دسترس خارج شوند.

برای شروع و تکمیل تراکنش، هر تراکنش مالی باید سرتاسر رمزگذاری شود. حفاظت از جزئیات تراکنش برای کاهش کلاهبرداری بانکی بسیار مهم است. ارتقاء فناوری فعلی شما می تواند به رفع این مشکلات کمک کند.

هنگام مهاجرت از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر اقدامات احتیاطی زیاد و با دقتی را برای جلوگیری از از دست رفتن داده ها انجام دهید. مهاجرت به پلتفرمی جدید کاری خسته کننده است و رویدادهای برنامه ریزی نشده می توانند داده های کسب و کار شما را پاک کنند.

محصولات و راه حل های سفارشی شده برای افزایش امنیت سایبری

یکی از ساده ترین راه ها برای محافظت از کسب و کار و بهبود امنیت سایبری این است که محصولات و راه حل های مربوط به فناوری اطلاعات خود را با تنظیمات سفارشی داشته باشید. مهندسان و متخصصان می توانند راه حلی عالی طراحی کنند که به شما امکان می دهد از داده های کسب و کار خود محافظت کنید و در عین حال آخرین فناوری را برای پیشبرد اتوماسیون و بهینه سازی بهره وری بهینه سازی کنید.

شرکت های حسابداری اغلب اطلاعات محرمانه مربوط به کسب و کار را مدیریت می کنند. محافظت از این داده ها به هر قیمتی همیشه ضروری است. ما همیشه به مشتریان خود توصیه می کنیم که فناوری موجود خود را به جدیدترین محصولات و راه حل ها ارتقا دهند تا خطر سرقت و از دست رفتن داده ها را به حداقل برسانند. علاوه بر استفاده از آخرین فناوری، می‌توانید از فناوری ابری نیز برای دسترسی به کسب ‌و کارتان از هر مکانی و همچنین جلوگیری از حملات باج‌افزار استفاده کنید.

ارسال نظر

نظرات کاربران