خانه درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 90000450 09194205207
× خانه خدمات حسابداری پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خدمات مالیاتی خدمات حسابرسی مشاوره مالی مشاوره مالیاتی درخواست مشاوره سوالات متداول تقویم مالی 90000450 09194205207
لزوم-تحول-دیجیتال-در-شرکت-های-حسابداری

لزوم تحول دیجیتال شرکت های حسابداری

ما در این مقاله به لزوم تحول دیجیتال در شرکت های حسابداری و همچنین مزایایی که برای شرکت های حسابداری دارد پرداخته ایم.

تحول دیجیتال در شرکت های حسابداری

ایجاد تحول دیجیتال در شرکت حسابداری کلید موفقیت در شرایط کنونی می باشد. مبحث دور کاری و محیط های کاری ترکیبی به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. بنابراین، تحول دیجیتال برای رونق هر کسب و کاری برای تضمین پایداری ضروری است.
با این حال، انتقال موفقیت آمیز به محیط های کاری دیجیتال برای مشاغل سنتی آسان نیست. بر اساس گزارشی بخش کسب و کار دانشگاه هاروارد ارائه کرده است، اکثر تحولات دیجیتال در شرکت ها با شکست مواجه می شوند. مطالعات انجام شده توسط دانشگاهیان، مشاوران و تحلیلگران نشان می دهد که نرخ تحول دیجیتال در رسیدن به هدف اصلی خود از 70٪ تا 95٪ با میانگین 87.5٪ است. با این حال، این گزارش مجدداً تأکید می‌کند که تحول دیجیتال، که نزدیک به یک دهه است که یکی از برنامه‌های اصلی شرکت‌ها برای بسیاری از مشاغل بوده است، همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است.

تحول دیجیتال در شرکت حسابداری چیست؟

بیشتر کسب ‌و کارها با هم ارتباط برقرار می‌کنند و تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه نتایج و محصولات قابل تحویل با الزامات مشتری و جدول‌ های زمانی همسو هستند. شرکت های حسابداری هم از این قاعده مستثنی نیستند تحول دیجیتال را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای از فرآیندها تعریف کرد که سازمان‌ها از آن برای ادغام فناوری در تجارت خود استفاده می‌کنند و با بهینه ‌سازی استفاده از این محصولات یا خدمات به پیشرفت آن کمک می‌کنند. تحول دیجیتال برای ایجاد تغییرات واقعی، بلندمدت و بادوام طراحی شده است.

تحولات دیجیتال چگونه به کسب و کارها از جمله شرکت حسابداری کمک می کند؟

دیجیتالی شدن برای شرکت های حسابداری یا سایر مشاغل با طیف مشتریانی از صنایع مختلف به دلایل زیر بسیار مهم است:

- بهره وری و کارایی بیشتر در تکمیل کارها و پروژه ها، به ویژه در مدیریت دور کاری یا ترکیبی امکان پذیر است.

- سازگاری با بازار، اقتصاد، کسب و کار و روندهای فناوری فعلی را بهبود می بخشد.

- ارزش بیشتری برای کارگران، مشتریان و سهامداران ایجاد می کند.

- از اتوماسیون برای اطمینان از دقت در کارهای با حجم بالا، زمان بر و جزئیات محور مانند اعداد خرد، تراکنش های مالی و موجودی ها استفاده می کند.

- تحولات به صاحبان کسب و کار از جمله شرکت های حسابداری کمک می‌کند تا داده‌های این کار پرحجم را بگیرند و گزارش‌هایی با درک آسان تهیه کنند که شامل بینش‌های به‌ دست‌ آمده از داده‌ها است.

- برنامه ها و ابزارهایی را برای کمک به تصمیم گیرندگان کلیدی در درک سلامت مالی و عملیاتی کسب و کار در زمان واقعی ارائه می دهد.

- این به رهبران کسب ‌و کار کمک می‌کند استنتاج‌های دوره‌ای انجام دهند یا روندهای گذشته نشان‌ داده‌ شده توسط کسب ‌و کار را مطالعه کنند.

- به مدیریت کارآمدتر کسب و کار کمک می کند و رسیدن به سود بیشتری را تضمین می کند.

چند نمونه از روند تحول دیجیتال در مدیریت و بازاریابی شرکت های حسابداری و یا شرکت هایی با مشتریانی از صنایع مختلف عبارتند از:

- هوش مصنوعی (AI، از جمله چت بات ها و دستیاران مجازی)، یادگیری ماشینی، و خدمات ابری

- اتوماسیون (از جمله خودکارسازی بارگزاری محتوای رسانه های اجتماعی)

- خدمات خرد سفارشی‌سازی شده برای عملکردهای تجاری خاص مانند حسابداری یا فروش یا برای نیازهای سازمانی مانند معیارهای عملکرد یا شاخص کلیدی عملکرد

- دستگاه‌های اینترنت اشیا مانند ساعت‌های هوشمند، ترموستات‌های هوشمند، خودروهای خودران و غیره.

- فناوری متاورس، مانند بلاک چین، ارزهای دیجیتال، NFT و غیره.

- فناوری شبکه تلفن همراه 5G برای افزایش سرعت و قابلیت های شبکه

- پلتفرم‌های داده‌های مشتری که به جمع‌آوری اطلاعات عملی و شفاف از داده‌های رفتار مشتری کمک می‌کنند.

- در اینجا مزایای دیگری از تحول دیجیتال وجود دارد که می تواند برای شرکت های حسابداری یا مشاغلی که به دنبال رشد و گسترش در صنایع مربوطه خود هستند، نتایج مثبتی را به بار بیاورد.

ساده سازی عملیات روزانه

اندازه‌گیری ارقام ورودی، تطبیق حساب‌های موازی، و اطمینان از ورودی داده‌های دقیق، همه جنبه‌های حیاتی حسابداری هستند. با توجه به ماهیت زمانبر کار حسابداری، پذیرش قابلیت‌های دیجیتالی نسبت به موارد مرتبط با روش‌های حسابداری دستی، به افزایش دقت و قابلیت اطمینان کمک می‌کند.

توسعه قابلیت‌های دیجیتالی می‌تواند به رهبران کسب ‌و کار کمک کند تا وظایف اساسی را بدون تأثیر بر محصولات موجود ساده و خودکار کنند. این کمک می کند تا منابع انسانی با ارزش را در مجموعه کسب و کار آزاد کنید تا به کارهای با کیفیت بالاتر اختصاص دهید. چنین وظایفی شامل تجزیه و تحلیل داده های عددی و ارائه بینش های کلیدی برای حمایت از تصمیم گیری تجاری است.
قابلیت های دیجیتال نیز برای کسب و کارهایی که می خواهند یک مزیت رقابتی ایجاد کنند ضروری است. یک فرآیند مستمر می تواند پیاده سازی شود که در آن مشتریان موجود تحت تأثیر قرار نگیرند در حالی که مدیران به کسب و کار برای تولید منابع درآمد جدید قدرت می دهند. همچنین، دیجیتالی‌ سازی از منابع حسابداری آموزش‌دیده و با تجربه پشتیبانی می‌کند و در عین حال به جای کارهای حسابداری وقت‌گیر، به سمت کارهای با ارزش بالا می‌رود.

افزایش امنیت برای کسب و کار

تحول دیجیتال همچنین امکان بهبود امنیت را فراهم می کند، قابلیتی که به طور فزاینده ای در تقاضای بالایی خواهد بود. طبق گزارش سازمان فناوری اطلاعات فرانسه در سال 2022 حدود شش ملیارد حمله فیشینگ برای دزدی اطلاعات انجام شده است. علاوه بر این، 95 درصد از تمام موارد نقض امنیت سایبری ناشی از خطای انسانی است. با انتقال کسب ‌و کارهای بیشتر به فضای ابری، امنیت برای داده‌های آنها و همه مشتریانشان ضروری می‌شود.
دگرگونی‌های دیجیتال به کسب ‌و کارها کمک می‌کند تا با کمک فرآیندهایی مانند رمزگذاری، دسترسی مجاز و حتی راه‌حل ‌های سفارشی‌ سازی‌ شده برای فیشینگ و غیره، به سرعت به استانداردهای امنیتی صنعت برسند. رهبران کسب ‌و کار با دسترسی به کمک‌های حرفه‌ای مانند خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده، می‌توانند از پروتکل‌های امنیتی قابل اعتماد اطمینان حاصل کنند. گزینه های پشتیبان پیاده سازی شده و قابل اعتماد برای مشاغلی که نیاز به دسترسی دارند در دسترس هستند.
شما می توانید با متخصصان ما در شرکت حسابداری مالی کده تماس بگیرید و راه حل هایی برای تحول دیجتال در ارائه خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی دریافت نمایید.

فرآیند انتخاب راه حل مبتنی بر فناوری را می توان پس از تجزیه و تحلیل کامل تکمیل کرد. این شامل تأیید نیازهای کسب و کار و نیازهای مشتریان است که می تواند به ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد قابلیت های دیجیتالی مورد نیاز کمک کند. راه حل مناسب خدمات و محصولاتی مانند:

داده های کلیدی حسابداری و عملکرد تجاری در یک پنل ادمین مناسب برای ارجاع آسان تر. این پنل ادمین باید بتواند به مشتریان در صنایعی مانند رستوران ها، هتل ها و مطب های دندانپزشکی کمک کند.
مدیریت داده ها، از جمله اتوماسیون داده ها و تبدیل برای حقوق، موجودی، ارقام فروش، معیارهای عملکرد، و غیره، برای کسب و کار در تمام دوره ها و، به طور ایده آل، در مکان های فیزیکی مانند مشاغل حق رای دادن.

کمک های فناوری اطلاعات مانند خدمات مدیریت شده توسط ابر، برنامه های کاربردی وب و تلفن همراه و توسعه نرم افزار سفارشی.

با انتخاب کمک حرفه ای مناسب، رهبران کسب و کار می توانند تلاش ها و هزینه ها را برای کسب و کار خود بهینه کنند. کمک های حرفه ای کمک می کند:

منابع داخلی را برای تمرکز بر تصمیم گیری های حیاتی و آگاهانه که برای رشد کسب و کار ضروری است، آزاد کنید.

با گسترش خدمات و دادن زمان و آزادی بیشتر به منابع داخلی برای تحقیق، مطالعه و ارزیابی روندهای بین صنعتی و بهترین شیوه ها و نوآوری ها، کسب و کار حسابداری را برای ارائه ارزش به مشتریان توانمند کنید.
به کسب ‌و کار حسابداری کمک کنید تا راه‌های جدیدی را برای کسب درآمد کشف کند و در عین حال به ارزش افزوده به کسب‌وکار موجود ادامه دهد.

چندین مزیت عملی دیگر با استقرار فرآیند دیجیتالی سازی برای یک تجارت حسابداری همراه است:

ارزیابی عمیق وظایف حسابداری و حسابداری و مشتریان کسب و کار

درک راه‌حل‌های دیجیتالی‌سازی موجود و وضوح اینکه کدام راه‌حل برای کسب‌وکار بهتر عمل می‌کند

راه حل های مرتبط و قابل اعتماد، از جمله عیب یابی، پشتیبان گیری، و امنیت و ایمنی در برابر فیشینگ و سایر حملات سایبری

صرفه جویی در هزینه ها و تلاش ها برای همه ذینفعان، از جمله افراد حاضر در کسب و کار، مشتریان کسب و کار، و سرمایه گذاران تجاری. 

ارسال نظر

نظرات کاربران